annanys.blogg.se

Välkommen till min nya blogg!

Kategori: Allmänt

Mitt första blogg-inlägg...
Vad ska det handla om? Att jag lyckades städa/plocka iordning vårat pyssel/dator-rum igår såpass mycket att jag faktiskt kunde sitta och göra lite halsband igår kväll... Nja, nog rätt tråkigt att läsa om. Men jag kan ju lägga upp bilden på det halsbandet som blev klart
 
Rätt nöjd med den faktiskt. Ser bättre ut på, än liggandes på vårat köksbord...
 
Nu imorse var vi ute på en lite geocach-runda i det fina vårvädret.Känns inte lika jobbigt om man emellanåt stannar och letar efter en liten (eller stor) burk som ligger gömd. Promenaden blir betydligt roligare. Vi gick en runda i Örby och bland annat var vi förbi den fina trä-bron. Har ni vägarna förbi så åk och titta på den. Väl värd ett besök även om man inte geocachar.
 
I fredags var Smulan hos katt-doktorn (Blå stjärnan i Borås). Jag hade sett någon dag tidigare att hennes ena framtand inte satt som den skulle. Men hon åt torrfodret och verkade inte ha jätteont. Den första veterinären jag fick på morgonen lyckades skrämma upp mig rejält; hon tog knappt i katten, kollade bara lite snabbt och sa att det där ser ut som om hon har fått en rejäl smäll. Måste röntga och se så att inte käken har fått sig en smäll också. Lämnade Smulan och åkte hem med vissheten att jag aldrig mer får se henne i liv...
Veterinären som vi fick på eftermiddagen var betydligt bättre. Hon hade lite mer koll på katter, kan man säga. Smulan har något som heter FORL, är genetiskt och kan drabba alla katt-djur, från huskatter till tigrar och lejon. Även de sabeltandade tigrarna drabbades.
Tänderna på katterna vittrar sönder, lite som när vi människor får hål i tänderna men i katternas fall beror det inte på karies utan är genetiskt som sagt. På Smulan drog de ut 4 tänder nu och om någon månad när hennes tandkött har läkt är det dags för 5 tänder till som drabbats. Inte billigt kan jag lova. Ingen försäkring täcker detta heller. Men huvudsaken är att Smulan är hemma igen!!! Nu när narkosen släppt är det en pigg och glad katt igen. 

Nu ska vi äta lite ostkaka som lunch. See you!
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: