annanys.blogg.se

Utan socker en hel dag...

Kategori: Sockerfri

Idag har varit den första dagen på länge som jag är utan socker helt och hållet. Trodde jag skulle må sämre, ha värre humör och så vidare än vad jag faktiskt har haft. Det har gått lite för bra kan man säga, så jag väntar på bakslaget de närmaste dagarna. Det lär komma, bara att vänta och se... och vara beredd. Fast riktigt beredd blir man nog aldrig. Varje gång jag försöker avsockra mig blir jag förvånad över hur kroppen påverkas och hur det är att avgiftas. Huvudvärk, ont i kroppen och alla leder, känns som om man har feber och håller på att bli sjuk, man är sur, grinig, förbannad, ledsen. Man känner sig som om man är den mest ensamma människa i världen. Ingen ser en, ingen vet att man finns. Och ingen förstår en. Och det är likadant varje gång, lika förvånad blir jag. Kan man må såhär dåligt? Utan att dö...
 
Nu en bra sak; hittade mitt borttappade blogginlägg! Behöver alltså inte skriva om det och det var väl tur. Hade nog inte haft ork att göra det en gång till.
 
Idag har vi faktiskt fått gjort en hel del här hemma; Eric har lagat mat, så nu har vi matlådor i flera dagar. Jag har tvättat, dammsugit sovrum och hall, sorterat in min rena tvätt i garderoben och bakat frukostfrallor. Dessutom tog vi en snabbpromenad ner till affären för att hämta ut ett paket och köpa lite saker vi glömde när vi var i "stora" affären. 
 
Startade dagen med att gå ut och gå 2,7 km innan vi åkte till jobbet idag. Seg i benen som vanligt (utsida vader gör otroligt ont) och natruligtvis gjorde skavsåren rätt ont. Men vi tog oss runt. 
Tänkte ta samma runda nu varje morgon innan jobbet. Får se hur länge det håller...
 
Eric ligger redan i sängen; ingen bra dag för honom idag. Kanske inte en jättebra idé att sluta röka, sluta med socker och kolhydrater på samma dag. Han fick sitt redan första dagen. Vi kanske kan tajma det så att han är sur och grinig de första dagarna så kan jag vara det efter ett par dagar när han börjar komma iform igen. 
 
Nu ropar sängen på mig...
 
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: