annanys.blogg.se

Födelsedagskalas...

Kategori: Sockerfri

Igår var en jobbig dag. Själva arbetsdagen går väl nästan alltid bra, där håller jag mig till min matplan helt prickfritt utan problem. Men igår eftermiddag var vi bjudna på fördelsedagskalas för en 10-åring (hipp, hipp hurra!!!) och det bjöds på tacos. Det var helt ok. Tog bara en gång och jag lassade på med köttfärs och massa ost och tsatziki till det och naturligtvis en massa grönsaker. Tog några få ananansbitar också.
 
Men till efterrätt hade de Almondys daimtårtor. En av mina favoriter faktiskt. Då blev det lite svårt att stå emot. Tillslut sa Eric, nä nu åker vi hem innan vi äter upp allt som är kvar! Bra tänkt! Jag hade inte haft kraft nog att göra det själv...
På hemväg diskuterade vi om vi skulle in och köpa lite färska jordgubbar. Det hade varit smaskens! Men till min stora förvåning så sa jag att nej vi åker hem utan att köra in till affären. Jag var mätt och jordgubbar ingår INTE i min matplan just nu. Faktiskt lite stolt över mig själv! Inte många gånger jag tar rätt beslut...
 
Imorse fick jag mitt kvitto på att jag gjort rätt igår; - 0,4 kg på vågen...

Kommentarer


Kommentera inlägget här: