annanys.blogg.se

En sockerfri golf-eftermiddag

Kategori: Golf

Ännu en dag avklarad utan socker. Det funkar (oftast!) om man redan dagen innan har planerat allt man ska äta och så långt det är möjligt tar med egen mat. Man håller sig mätt väldigt länge på ägg... Inte för att jag åt det idag men det kan man ju försöka tänka på när man ska iväg och man vet att man inte har tillgång till kylskåp på länge. Kokt ägg funkar ändå.
 
Idag gick vi på bunker och pitch-lektion. Mycket nyttigt. Fick dessutom tränat lite på de slagen på rundan vi gick efteråt. Inte för att själva rundan gick så bra men det gick i alla fall bättre än sist. Alltid något!
Idag hade vi besök från Borås med oss ut. En gemensam jobbarkompis till oss båda. Kul att någon annan vill spela med oss ibland :) 
Ett tag såg det ut som om det skulle börja åska men det gjorde det aldrig. Däremot kom regnet efter ungefär hälften av rundan. Men det var inte värre än att vi kunde spela vidare. Lite blött om håret bara (tursamt nog hade jag inte plockat ut min regnjacka från bagen).
 
Även idag gick vi en promenad innan jobbet. Väldigt skönt och det luktar ju så gott på morgonen nu på våren! Regnet hängde i luften men det började inte regna förren vi en stund senare åkte till jobbet. Vaderna kändes inte lika korta idag men det var som att gå i sirap. Kändes som om jag knappt kom framåt. Skoskavet gör sig dessutom påminnt rätt rejält. 
 
Nu är jag dödstrött, kan knappt hålla uppe ögonen. Så, mot sängen!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: