annanys.blogg.se

Onsdag...

Kategori: Bakning

Idag kunde jag äntligen ta mig till jobbet. Har mått lite illa under dagen (främst när jag ätit) men inget som jag har behövt gå hem för. 
Fick min nya dator på jobbet idag. Äntligen!! Den jag haft innan har väl inte alltid varit så bra. Den var nog inte helt ny när jag fick den för tre år sedan. Nu får vi bara hoppas att dena nya är ett bättre exemplar!
 
Slapp laga mat idag. Eric jobbar kvällen så han hade gjort en matlåda till mig. Mycket uppskattat. Så istället har jag ägnat mig åt bakning. Vår hoppgrupp har avslutningsfika imorgon och eftersom jag har trillat av (för ett par veckor sedan) så var det min tur att bjuda på något. Skulle väl egentligen gjort det precis efter jag trilade av men jag har inte riktigt haft ork att baka. Det hade jag inte nu heller men lika bra att få det avklarat, så slipper jag ha det till hösten. Kommer nog att trilla av då med så det fixar sig nog med mer fika :)
 
Orkade inte ta mig ut p åpromenad imorse. Istället stämplade jag in på jobbet fem i sju. Så det hade kunnat bli lite flex idag men jag valde att sluta redan vid halv fyra. Behövde åka och handla inför bakningen. 
Det blev en frusen jordnötscheececake. Har gjort den innan och den är faktiskt väldigt god. Inte speciellt söt. Ingen bild på den ännu men den står i frysen inför morgonndagen...
 
Kollade just men inte fått räkningarna inför höstens ridlektioner. På dem står det vilka dagar man kommer att rida (man har naturligtvis möjlighet att byta om just den dagen/det passet inte passar en). Är väldigt nyfiken. Vår hoppinriktade kommer nog att flytta till på söndagen. Och min onsdag för Lola kommer jag nog att få ha kvar men man kan ju undra vart min tredje lektion hamnar. Torsdagen för Matilda? Eller har jag hamnat i någon av Niklas grupper? Tror inte det i och för sig, jag är inte tillräckligt bra för det.
 
Nu; mot stallet!!!!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: