annanys.blogg.se

Sigges och lite Caprilli

Kategori: Caprilli

Igår kväll var vi på Sigges loge och kollade på Björn Rosenström och dansade loss lite. Var riktigt trevigt även om det var lite kallt. Ladan i skogen är ju inte uppvärmd och det var nog inte riktigt så mycket folk som det brukar vara. Björn Rosenström kanske inte lockar den lite äldre dansbandiga publiken...
 
Tidigare på dagen (nog mer morgonen) hade jag Caprilli-tävling. Pocca som vanligt och det gick rätt bra faktiskt. Men när jag kom hem och jämförde detta protokollet med det som vi gjorde tidigare i år så fick jag 10% lägre denna gången. Olika domare, olika dagar, det är ju en bedömningssport. Men det känndes bra och det är ju huvudsaken. Det jag tyckte att vi missade på, hade även domaren haft synpunkter på, så det är ju bra att vi är överens! 
Nu gäller det att ladda om inför nästa tävling som är Mini-hopp den 25:e maj. Har anmält mig men jag vet inte vilken häst jag får, så det är redan lite nervöst (men det är jag ju även om jag vet vilken häst jag ska få...). Vill ju helst ha Pocca men om det är någon annan som hunnit före och vill ha henne så får jag så snällt ta någon annan. Den ända som verkar vara ledig är Gipsy. Inte min favorithäst. Han är nog en av de vackraste hästarna i stallet men jättestor och jag är inte så lång så när jag rider honom så känns det som om mina skänklar hamnar på magen på honom och han känner inte vad jag vill. Och sista gången jag red honom var för ca 2 år sedan på en Blåbärshoppning. Åkte av och fick tillbringa kvällen/natten på akuten... Så han är ingen favorit precis. 
 
Idag får vi se vad som händer. Bara jag som är vaken än så länge (klockan är 10:30). Kankse ska ta och bege mig ner till affären och handla lite mer frukost så att alla nattgäster får mat i magen? Bakade lite frallor igår och jag trodde att det skulle bli över av pizzan jag gjorde igår men den åt vi upp inatt när vi kom hem. Men vi har ägg, bacon, så det skulle väl vara om jag köpte lite juice eller nåt men det får vi väl klara oss utan. Dricker ju inte sådant i vanliga fall så det är lätt att glömma av det när man handlar. 
 
F1 i Barcelona idag. Kan det vara Hülkenbergs stora dag idag?
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: