annanys.blogg.se

Memira och årets hittills finaste dag

Kategori: Allmänt

Idag har Eric varit och gjort om sin ögonoperation igen. Nu hoppas vi att det ska bli helt bra efter denna gången, så att han inte behöver göra om den igen. 
 
Så idag har jag fått agera chaufför. Kört runt hela förmiddagen känns det som. Operationen gjordes i Göteborg eftersom de hade den första lediga tiden. 
Men det verkar som om det inte gör lika ont denna gången som den första. Han är inte lika svullen runt ögonen. Men man kan ju undra varför inte vädret är på ens sida; när man vill att det ska vara mulet och regna, ja då blir det den varmaste och soligaste dagen hittills i år! Jag klagar inte, men han i solglasögonen gör det...
 
Trodde att jag skulle ha värre träningsvärk i magmusklerna idag är vad jag har efter gårdagens ridpass. Men jag är bara lite stel i ryggslutet. Men det kommer väl...
 
Ska man grilla till middag idag kanske? Såg igår att de har täckt av gårsgrillen och satt ut bord och stolar på uteplatsen. Kött har vi som ligger på marinering, kolen och tändvätskan står i källaren. Bara att fixa lite sallad, så är middagen klar. Det låter lockande.
 
Ska ta mig i kragen och gå ut och gå en runda lite senare också. Men det får bli i eftermiddag/kväll. 
 
Har börjat läsa Bitten Jonssons Sockerbomben. Det är så man blir gråtfärdig, alltför mycket stämmer in på en själv.  Att man aldrig kan vara som alla andra... Den får mig att tänka mycket men också att avreagera mig på ett sätt jag inte tycker om. Det är synd om mig och då behöver jag glass. Eller godis. Eller något annat som "man inte ska äta". Har bara kommit till hälften av boken. Läst om "Problemet". Nu kommer jag till "Lösningen". Kan ju alltid hoppas att jag och min hjärna jobbar åt samma håll då.
 
Nä ska man ta och sola lite kanske?

Kommentarer


Kommentera inlägget här: