annanys.blogg.se

Alingsås tur och retur...

Kategori: Allmänt

Idag direkt efter jobbet skulle Eric på kontroll av ögonen på Mimira (han opererades ju igår). Han var inte inne länge och jag var ganska trött och ville hem. Inne på Memira hade han träffat en kompis som precis också hade opererat ögonen för andra gången. Hans fru skulle komma och hämta honom efter operationen men hon hade blivit uppehållen på jobbet så han satt fortfarande kvar på Memira. Snäll som Eric är, erbjöd han sig att köra killen hem. Till Alingsås. Jag fick ta våran bil och köra efter så att Eric kunde komma hem. Det är inte jättelångt mellan Borås och Alingsås men är man trött så är allt långt. Men det är klart att vi körde, killen hade ju precis opererat ögonen!!!
 
Väl hemma i Kinna igen åkte vi ner och tog en glass i den nya Glasserian mitt i centrum. Satt och "glassade" i solen en stund medans vi åt upp...
 
Jag hade planerat att slipa dörrfoder när jag kom hem idag. Eric tyckte att vi skulle sätta upp tältet vi köpte för någon vecka sedan, nu när det var fint väder. Det står nämligen i instruktionen att man ska öva ett par gånger att sätta upp det innan man ger sig ut och tältar "på riktigt". Och det ska ju börja regna imorgon igen...
Sagt och gjort, vi satte upp tält. Gick väldigt bra faktiskt, trodde det skulle vara svårare. Men oj, vad stort tältet var!
 
Det är ett 4-manna tält men hur stort som helst. Vi ska nog få plats, jag och Eric!
Sen var det bara att försöka få ner alla delar i samma lilla väska igen. Gick ju sådär...
 
Och inget slipat blev det heller.
 
Vid åtta fick jag för mig att vi skulle åka upp till golfbanan och slå lite bollar. Var fortfarande väldigt skönt väder ute. Och jag kan behöva alla övningstillfällen jag kan få, om man säger så...
 
Nu ska jag gå och steka lite bacon inför morgondagens matlådor. Man vill ju inte gå hungrig!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: